SEMTREE i kancelaria prawna – butikowe SEO w akcji

SEMTREE znowu to robi! Tym razem z kancelarią prawną. Butikowa agencja SEO nie zna granic!

Działalność kancelarii prawnej w sieci wiąże się z różnymi wyzwaniami. Internet teoretycznie powinien dawać prawnikom – radcom i adwokatom – szerokie możliwości wypromowania swojej działalności. W praktyce to nie takie łatwe. Nie tylko ze względu na kwestie techniczne, ale i prawne. Z trudnościami w zakresie osiągania swoich biznesowych celów mierzyła się Kancelaria Radców Prawnych PPWZ, mieszcząca się w Gdańsku. Co mogła zrobić, aby poprawić widoczność? Przede wszystkim zgłosić się do specjalistów, którzy potraktują ich serwis w sposób poważny i indywidualny. Trafili na SEMTREE i… efekt chyba przekroczył najśmielsze oczekiwania samych klientów. Z pewnych źródeł wiemy, że to była owocna współpraca – sprawdź szczegóły poniżej!

Stwierdzenie stanu faktycznego – audyt, trudności związane z promowaniem kancelarii

O rynku SEO w Polsce mówi się często, że jest zepsuty. W efekcie tego zjawiska nowi gracze lub ci, którzy dopiero teraz stworzyli serwis online, z trudem przebijają się wyżej w rankingach wyszukiwarek, jeśli w ogóle poprawiają jakoś swoją widoczność.

Ta historia zaczynała się podobnie. Przedstawiciele Kancelarii Radców Prawnych PPWZ mieli za sobą już kilka współprac z różnymi podmiotami. Żaden z nich jednak nie zapewniał im rezultatu, jakiego oczekiwali. Wtedy trafili na SEMTREE.

Jak się dowiedzieliśmy – już na początku podejście specjalistów tej małej agencji z Poznania zrobiło duże i pozytywne wrażenie na właścicielach kancelarii. Skupienie się na problemie, indywidualnych potrzebach, celach strategicznych firmy… To tylko niektóre obserwacje wynikające z tych spotkań. Dla śledzących losy tej butikowej firmy specjalistów od SEO to nic nowego – niejednokrotnie już słyszeliśmy o metodyce działania SEMTREE, a te informacje stanowią potwierdzenie tego, co wielu wiedziało już wcześniej.

Czytaj:  Skuteczna reklama w Google

Dogłębny wywiad jednak to jedna strona medalu. Druga – przeprowadzenie analizy technicznej serwisu. Faktycznie błędów na stronie było wiele, co sprawiało, że była ona na mało satysfakcjonującej pozycji w SERP-ach, a kancelaria, przy takim stanie serwisu, miała niewielkie szanse na pozyskanie wartościowego ruchu.

W tej sytuacji trudność stanowił też charakter branży. Choć prawo w zakresie reklamy kancelarii adwokackich zostało poluzowane, to wciąż nie można było stosować agresywnych zabiegów. Istotne bowiem pozostaje zachowanie powagi i doniosłości pracy tych specjalistów. Treści na stronie mogły więc już promować działalność prawników, ale wciąż musiały pozostawać wysoce merytoryczne.

Dodatkowo wciąż trzeba było się przebić przez szeroką konkurencję. W Gdańsku działa wiele kancelarii o podobnym profilu. Strategia działania musiała więc być dopracowana w najdrobniejszych detalach. Jak twierdzą specjaliści SEMTREE – wszystko jest do zrobienia.

Naprawa błędów poprzedników

Na wstępie jednak najważniejsze było wyeliminowanie błędów, z jakimi się mierzyła strona klienta. Wywiad i audyt dostarczyły wszelkich niezbędnych informacji na temat tego, co wymagało zmiany już teraz, a pozycjonerzy i inni specjaliści od digital marketingu w SEMTREE natychmiast przystąpili do naprawy tych mankamentów. Poprawiono m.in. strukturę nagłówków, kod strony, przyspieszono jej ładowanie się i responsywność na różnych urządzeniach. Zoptymalizowane zostały również meta tagi.

Szybkie, ale skrupulatne prace, wykonane przez pozycjonerów i webmasterów już na tym etapie pomogły poprawić widoczność serwisu. Ale to wciąż było za mało i dało się zrobić znacznie więcej. Zaczęto więc wykuwać strategię działania, aby zyskać jak najlepszą pozycję.

Przystąpienie do natarcia – znalezienie właściwych fraz, publikacja profesjonalnych artykułów, pozyskanie kluczowych linków

Choć same treści były merytoryczne, to nie zostały zoptymalizowane pod SEO. To wymagało odpowiedniego przeredagowania i nasycenia frazami. Te jednak najpierw trzeba było znaleźć. Klient dotychczas używał ogólnych słów kluczowych, które były już mocno „obwarowane” przez innych graczy. Należało się więc skupić na dłuższych wyrażeniach i o charakterze lokalnym. Spece SEMTREE zidentyfikowali te frazy, a już niebawem zarówno opisy na stronach, jak i artykuły na blogu były nimi właściwie nasycone. Pozycja drgnęła i zaczęła iść ku górze.

Czytaj:  Jak reklamować swoją firmę w internecie?

To był też efekt m.in. profesjonalnych treści blogowych. Publikowane artykuły odnosiły się nie tylko do ogólnych zagadnień z zakresu prawa, ale i do istotnych aktualności oraz do działalności kancelarii. Prawnicy dzielili się w nich swoimi doświadczeniami zawodowymi, prezentując m.in. wybrane przypadki, w których pomogli swoim klientom. Merytoryczna treść natomiast, zoptymalizowana dodatkowo pod SEO, zaczęła przyciągać uwagę internautów, zainteresowanych konkretną tematyką.

Konieczne było także wdrożenie właściwego planu pozyskiwania wartościowych odnośników. Jak się dowiedzieliśmy, dotychczas praktycznie nikt się tym nie zajmował i dopiero specjaliści SEMTREE podjęli tę rękawicę. Serwis zaczął zyskiwać autorytet dzięki linkom w artykułach na blogu, ale i dzięki hiperłączom z zaufanych witryn. Jednocześnie wciąż trzeba było pilnować, aby treści były stricte informacyjne i żadna działalność nie nosiła znamion reklamy.

Data-driven – klucz do sukcesu?

Każdy krok był skrupulatnie przemyślany, analizowany i oceniany. Wszystko dzięki stałemu śledzeniu danych przez ekspertów od pozycjonowania. SEMTREE bowiem kieruje się filozofią Data-driven. To podejście, w którym monitorowanie danych na każdym etapie pozycjonowania odgrywa kluczową rolę. W ten sposób bowiem wybiera się działania przynoszące wymierne korzyści i eliminuje te niewywołujące skutków lub potencjalnie przeszkadzające w osiągnięciu celu.

W rezultacie klient SEMTREE w relatywnie krótkim czasie zaczął zauważać realny wzrost zainteresowania jego działalnością. Do kancelarii zaczęło zgłaszać się więcej osób potrzebujących profesjonalnego wsparcia prawnika. Poprawie więc uległ ruch i konwersja.

SEMTREE – mała agencja z wielkim duchem

Pozycjonowanie kancelarii prawnych to wymagające zadanie… Ale dla SEMTREE to po prostu kolejne wyzwanie. A dzięki partnerskiemu podejściu zgodnego z filozofią, że im więcej zyska klient, tym więcej uzyska wykonawca, serwis należący do kancelarii stał się bardziej widoczny i zaczął generować oczekiwany ruch. To kolejny sukces SEMTREE – małej agencji butikowej, o której w świecie SEO robi się coraz głośniej.

Czytaj:  Plik XML – co to jest ?

Marta Kaczmarek
Marta Kaczmarek

Absolwentka informatyki na Politechnice Warszawskiej. Od ponad 12 lat związana z branżą IT, specjalizuje się w zarządzaniu projektami oraz wdrażaniu systemów informatycznych. Autorka licznych artykułów na temat najlepszych praktyk w zarządzaniu projektami IT . Prywatnie miłośniczka podróży i fotografii krajobrazowej.​

Artykuły: 10

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *