Jak reklamować swoją firmę w internecie?
W czasach tak ogromnej konkurencji dobra reklama w internecie to podstawa. W przeciwnym razie, nawet mając świetny biznes, nie zyskasz zbyt wielu, nowych klientów. Zatem w co warto inwestować? Jak reklamować swoją firmę w sieci i od czego zacząć? Przedstawiamy kilka porad dla początkujących.
Jak reklamować firmę w internecie?
Jest mnóstwo sposobów, za pomocą których możesz skutecznie reklamować swój biznes w sieci, jak wykorzystać internet do rozwoju firmy, przeczytasz w internetowych poradnikach, np. na faar.pl. Do najpopularniejszych działań należy pozycjonowanie, reklama Google Ads czy social media marketing. Wpływają one nie tylko na widoczność twojej strony www, ale również budowanie pozytywnego wizerunku marki. A co warto wiedzieć o tych działaniach? Jak jeszcze skutecznie reklamować biznes w sieci?
Pozycjonowanie stron
Jeśli chcesz, żeby klienci trafiali na stronę twojej firmy, musi być ona widoczna w wyszukiwarce. W tym celu warto zainwestować w profesjonalnie pozycjonowanie stron, czyli szereg działań, które sprawią, że twoja witryna zacznie się pojawiać coraz wyżej w wynikach wyszukiwania. Takie pozycjonowanie zwykle zaczyna się od przeprowadzenia wnikliwego audytu, który pozwoli ustalić mocne i słabe strony twojej witryny, a także określić, jakie prace trzeba będzie podjąć, aby zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce. Pamiętaj także, że decydując się na pozycjonowanie, musisz uzbroić się w cierpliwość. Te działania zwykle dają efekty dopiero po pewnym czasie, ale są naprawdę skuteczne.
Reklama Google Ads (dawniej AdWords)
Wiele osób planując działania marketingowe swojej firmy, zastanawia się, czy lepiej zainwestować w Google Ads czy w pozycjonowanie? Zdecydowanie najlepsze efekty da połączenie obu działań. Kampania AdWords w przeciwieństwie do pozycjonowania daje bardzo szybkie efekty, dlatego warto od niej zacząć. Jednak nie jest tak trwała, jak działania SEO, które mają wpływ na pozycję strony internetowej nawet po ich zaprzestaniu.
Aktywność w mediach społecznościowych
Aktywność w mediach społecznościowych to dziś podstawa. Jeśli chcesz, zyskać klientów, twoja firma musi być rozpoznawalna. W tym celu powinieneś aktywnie prowadzić profile społecznościowe, przynajmniej na Facebooku i Instagramie. Treści, które będziesz tam publikować, muszą być dopasowane do twojej grupy docelowej, a także ciekawe, bądź zabawne. Dobrze sprawdzają się śmieszne memy związane z działalnością twojej firmy, ciekawostki, jak na przykład obalanie mitów z branży czy dostarczanie odbiorcom rzetelnych, eksperckich treści. Staraj się również na bieżąco odpowiadać na komentarze i wiadomości, a także zachęcać obserwatorów do interakcji.
Wizytówka Google Moja Firma
To kolejne działanie, które musisz podjąć, aby zyskać nowych klientów. Google od pewnego czasu pokazuje spersonalizowane wyniki w wyszukiwarce, które w dużej mierze uzależnione są od lokalizacji. Dlatego dzięki wizytówce lokalni klienci łatwiej odnajdą twoją ofertę w sieci. Ponadto wizytówka Google nie tylko wspiera lokalne SEO, ale także zwiększa twoją wiarygodność w oczach wyszukiwarki.