Czym jest outsourcing IT

Czym jest outsourcing IT?

Outsourcing IT to praktyka polegająca na korzystaniu z usług i zasobów zewnętrznego usługodawcy w celu zapewnienia wszystkich lub części funkcji informatycznych wymaganych w nowoczesnym biznesie, w tym zarządzanie infrastrukturą IT oraz obsługą techniczną przedsiębiorstwa. Outsourcing Informatyczny pozwala obniżyć koszty utrzymania sprzętu i zasobów IT w firmie wykorzystując doświadczenie wyspecjalizowanej kadry outscourcingowego partnera.

Zalety outsourcingu informatycznego

  1. Zdecydowane obniżenie kosztów: Przedsiębiorstwo nie ponowi kosztów związanych ze stworzeniem miejsca pracy, obsługą kadrową ani doposażeniem stanowiska w kosztowny sprzęt IT. Ponadto firma zyskuje również na braku przymusu organizowania szkoleń pracowniczych.
  2. Brak przestojów w działaniu systemu IT: Zazwyczaj usługodawcy zapewniają ciągłość działania systemów teleinformatycznych i sprzętu korzystając z wydłużonych godzin pracy. (często 24/7)
  3. Wykorzystanie wiedzy specjalistów: Zespoły firm outsourcingowych są złożone ze specjalistów branży IT, których umiejętności są poświadczone certyfikatami i dyplomami. Każdy usługodawca powinien umożliwiać weryfikację dokumentów jeszcze przed podpisaniem umowy.

Wybrane usługi wchodzące w skład outsourcingu IT

  1. Obsługa macierzy i serwerów;
  2. Zarządzanie siecią firmową;
  3. Zdalna administracja IT (rozwiązywanie problemów online, naprawa usterek);
  4. Obsługa poczty elektronicznej;
  5. Zarządzanie telefonią IP;
  6. Audyty bezpieczeństwa IT;
  7. Wynajem specjalisty na określony czas

Outsourcing informatyczny to mniejszy koszt i większe możliwości rozwoju przedsiębiorstwa

Wykorzystanie zdalnych zasobów specjalistycznych to gwarancja optymalizacji kosztów, zapewnienie stabilności działania systemów informatycznych i bezpieczeństwa użytkowania infrastruktury teleIT oraz dostęp do szerokiej wiedzy specjalistycznej usługodawcy. IT to najszybciej rozwijająca się branża w Polsce, a outsourcing IT znajduje się w tej kategorii w ścisłej czołówce. Usługobiorcy coraz częściej są zachęcani błyskawiczną pomocą w rozwiązaniu każdego problemu 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, co dodatkowo zwiększa stabilność oferowanej usługi.

 

Leave a reply